مصرف روغن زیتون در غذا سرشار از خواص گوناگون است که مصرف آن از گذشته تا به امروز ادامه داشته است. روغن زیتون در غذا موجب بهبود کلسترول می‌شود.

روغن زیتون در غذا از هزاران سال پیش تا امروز همچنان محبوب ترین روغن پخت و پز در منطقه است. در حقیقت، متخصصان تغذیه معتقدند حوضه دریای مدیترانه محل زندگی برخی از افراد با طول عمر بیشتر است، دقیقاً به این دلیل که رژیم غذایی معمول روزانه آن‌ها در چربی‌های سالم روغن زیتون ، آجیل‌ها و ماهی‌های چرب بسیار زیاد است.

مصرف روغن زیتون در غذا

در مقایسه با سایر روغن‌های پخت و پز ، روغن زیتون مهراد از پتانسیل ویژه‌ای برخوردار است ، مصرف روغن زیتون با بهبود سطح کلسترول گرفته تا خلق و خوی بهتر و استخوان‌های قوی‌تر در ارتباط است.

روغن زیتون بسیار بکر منبع ویژه ای از پلی‌فنول‌ها ، ترکیبات فعال طبیعی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است که در غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات و زیتون یافت می‌شود. پلی فنول‌ها تا حدی برای سلامتی مفید هستند، زیرا با استرس مقابله می‌کنند، نوعی استرس در بدن که به لیپیدها، پروتئین ها و DNA آسیب می‌رساند به گونه‌ای که به بیماری‌های قلبی، سرطان ، دیابت و زوال عقل کمک می‌کند. دو پلی فنول فراوان موجود در روغن زیتون هیدروکسی تیروزول و اولئوکانتال هستند که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی، مبارزه با سرطان، محافظت از نور و ضد میکروبی هستند. همچنین به شدت سلامت قلب و عروق را ارتقا می‌دهد.

اندازه مصرف روغن زیتون

روغن زیتون در غذا به دلایل بسیار خوبی برای قلب قلمداد می‌شود. در مطالعات آمده است که اغلب، افرادی که  در رژیم غذایی آنها 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون وجود داشته باشد ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمتری دارند و خطر ترکیبی از آن‌ها برای حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ از طریق قلب این بیماری حدود 30٪ کمتر از افرادی است که رژیم کم چربی داشتند. همچنین با بهبود سطح کلسترول و کاهش فشار خون ارتباط دارد. لازم است که بدانید مصرف ½ قاشق غذاخوری روغن غنی از اسید اولئیک، از جمله روغن زیتون، ممکن است خطر بیماری کرونر قلب را کاهش دهد ، به شرطی که جایگزین چربی‌ها شود.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت آدرس وب سایت mahrad  از محصولات زیتون و روغن زیتون مهراد دیدن فرمایید.