کاهش وزن،درمان یبوست،استخوان سازی در کودکان و…از خواص زیتون پرورده می باشند. آهن،مس،کلسیم،ویتامین Eو…از جمله ویتامین های زیتون پرورده هستند.

براساس علم طب سنتی زیتون طبعی گرم وخشک دارد.درخت زیتون انواع گوناگونی دارد زیتون سیاه و سبز دارای گونه های مختلفی هستند که از لحاظ طعم و بافت با یکدیگر فرق می کنند اما خواص یکسانی دارند. از زیتون محصولات زیادی مانند زیتون پرورده، کنسرو زیتون، انواع ترشی زیتون، روغن زیتون و… تولید می شود. شرکت زیتون مهراد از کارخانجات پیشرو در این عرصه می باشد که انواع محصولات و فرآورده های زیتون در این کارخانه تولید می شود.

خواص زیتون پرورده

یکی از خواص بی نظیر زیتون پرورده کاهش وزن می باشد.روغن زیتون دارای سروتونین می باشد که سبب احساس سیری در بدن می شود و همین امر سبب کمتر خوردن فرد در نتیجه لاغری می شود. علاوه بر آن ترکیبات روغن زیتون براحتی شکسته می شود و در بدن انباشته نمی شود. روغن زیتون باعث تسکین درد در بدن می شود طبق تحقیقات انجام شده روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی است و کاربرد ایبوپروفن را دارد. روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو می شود و زیرا دارای اسید های چرب و آنتی اکسیدان هایی است که رطوبت موجود در پوست و مو را حفظ می کند ویتامین E موجود در روغن زیتون ضد سرطان است و از پوست در مقابل اشعه ی UV محافظت می کند.

فواید دارویی زیتون

زیتون دارای انواع مواد مغذی و ویتامین هایی مانند کلسیم،آهن،مس و…می باشد مجموع این ویتامین ها نقش استخوان سازی در بدن کودکان را به خوبی ایفا می کنند.همان طور که گفته شد به علت خواص ضد التهابی زیتون سیستم ایمنی بدن تقویت می شود

زیتون دارای مقادیر بسیاری آهن می باشد که برای کم خونی بسیار مفید است و سبب رشد مناسب جنین در زنان باردار می شود به علت وجود ترکیبات ویتامین سی در زیتون سیستم ایمنی بدن تقویت می شود و  موجب تولید کلاژن در پوست جنین و زیبا تر شدن نوزاد می شود  .زیتون حاوی مقادیر بسیار زیادی فیبر است به همین علت داروی یبوست می باشد خواص ضد باکتری زیتون از عفونت دستگاه گوارش جلوگیری می کند.خواص بی نظیر زیتون خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد زیتون حاوی ترکیبات فنلی است که موجب بهبود در گردش خون و کاهش فشار خون می شود