فواید زیتون ایرانی بسیار زیاد و برای بدن مفید است. بهترین نوع زیتون ایرانی زیتون سبز و سیاه با خواص بسیار بالا هستند. زیتون از خواص بالایی برخوردار است.

زیتون ایرانی برای بدن بسیار مفید است و خواص زیادی دارد ولی اکثر افراد با این خواص آشنایی کامل ندارند. زیتون از جمله میوه‌هایی است که ارزش غذایی بالایی دارد و مصرف آن بسیار مفید است.

زیتون میوه پرخاصیتی است که در اکثر منزل‌ها به صورت خام، ترشی و روغن یافت می‌شود. بسیاری از افراد به خواص منحصر به فرد این میوه آگاه نیستند و تنها آن را مصرف می‌کنند. زیتون برای سلامت بدن و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مفید است و با مصرف این میوه می‌توانید بسیاری از بیماری‌ها را از خود دور نگه دارید.

آنچه از زیتون نمی‌دانید

بسیاری از افراد واقعیت‌های غذایی را در مورد زیتون نمی‌دانند. زیتون با دارا بودن مواد مغذی مانند ویتامین ث، آنتی اکسیدان، اولئوروپئین، هیدروکسی و…. که برای بدن بسیار مفید هستند، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. زیتون‌ها دارای مواد معدنی مانند آهن و مس نیز هستند. هر صد گرم زیتون حدود 114 تا 115 کالری، 80 درصد آب، 8 دهم گرم پروتئین، 6.3 گرم کربوهیدرات، 0 گرم شکر، 3.2 فیبر، 10.7 گرم چربی دارد. زیتون ایرانی با توجه به مواد مغذی که در خود دارد برای بدن بسیار مفید است که این خواص را برای شما خواهیم گفت.

 

فواید زیتون ایرانی چه هستند؟

  1. شادابی و جوانی پوست صورت: با توجه به مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان در زیتون، از چین و چروک‌های صورت جلوگیری می‌کند و باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود.
  2. روشنی و شادابی پوست صورت: وجود ویتامین a در زیتون باعث می‌شود پوست صورت سفیدتر و روشن‌تر شود. همچنین ویتامین a از سرطان‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
  3. کمک به رشد مو: مواد مغذی موجود در زیتون مانند مس، آهن، ویتامین e باعث افزایش گردش خون در پوست سر و در نهایت افزایش رشد می‌شود.
  4. پیشگیری از انواع سرطان‌ها
  5. درمان کبد چرب
  6. کمک به کاهش وزن و تناسب اندام
  7. درمان دیابت
  8. درمان فشار خون بالا
  9. پیشگیری از پوکی استخوان
  10. پیشگیری از مبتلا شدن به آلزایمر

از بهترین زیتون‌های ایرانی می‌توان به زیتون مهراد اشاره کرد. برای خرید این زیتون به سایت‌های معتبر مراجعه کنید.