ما در این مقاله به خواص زیتون برای معده می‌پردازیم. پس اگر به دنبال اطلاعاتی در باره‌ی خواص زیتون برای معده هستید به مقاله ما سر بزنید.

انواع مختلفی از زیتون‌ها در دنیا وجود دارد که هر کدام طعم به خصوص خود را دارند و محصولات و گسترده‌ای را به مردم ارائه می‌دهند در این مقاله به بررسی خواص زیتون می‌پردازیم با ما همراه باشید.

انواع زیتون

یکی از میوه‌هایی که در قرآن به آن اشاره شده است، زیتون است که خواص مفیدی دارند.  پرمصرف‌ترین زیتون های در ایران زیتون‌های سبز و سیاه هستند که ما در اینجا به ذکر چند نمونه از آن ها می‌پردازیم:

زیتون  سیاه:

زیتون گائتا، زیتون سایلیتیر،  زیتون کالاماتا، زیتون پوتین و….

زیتون سبز:

زیتون سیسیلی، زیتون پیچولین، زیتون مانزانیلا و…

شرکت مهراد به عنوان اولین تولید کننده زیتون به نام زیتون مهراد در ایران شناخته شده است. برترین تولید‌کنندگان زیتون در جهان کشورهایی از جمله ایتالیا، یونان و اسپانیا هستند که صادرات مقدار زیادی از زیتون را به کل دنیا در دست دارند.

خواص زیتون

زیتون از ارزش غذایی بالایی برخوردار است به طوری که آب حدود ۸۰ درصد و کربوهیدرات موجود در آن به حدود ۶ درصد در آن می‌رسد.

زیتون به دلیل ارزش غذایی بالا در آشپزی و مزایای پزشکی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا به تعدادی از خواص زیتون برای معده اشاره می‌کنیم:

با توجه به تحقیقات طب سنتی مشخص شده است که استفاده از زیتون و روغن آن که حاوی آنتی اکسیدان هستند موجب از بین بردن برخی از باکتری‌های موجود در دیواره‌ی معده شده که باعث ورم معده می‌شود.

همین‌طور به علت خاصیت آنتی اکسیدان موجود در زیتون با مصرف آن می‌توان از زخم معده جلوگیری کرد.

به دلیل وجود مقدار زیادی از فیبر در زیتون با مصرف روزانه آن به حرکت بهتر و راحت‌تر مواد غذایی در دستگاه گوارش خود کمک خواهیم کرد.

زیتون سرشار از ویتامین E است و ویتامین E یکی از راه‌های کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌باشد.

نتیجه:

انواع متفاوتی از زیتون در جهان وجود دارد که هر کدام طعم به خصوص خود را دارا هستند.

در کنار هر سفره ایرانی زیتون می‌تواند انتخاب بسیار خوشمزه و مفیدی باشد. خواص زیتون بی‌شمار است، که در بالا به بعضی از آنها برای معده اشاره کردیم که از لحاظ علمی مورد تایید قرار گرفته شد.