چرا روش نگهداری زیتون از اهمیت بالایی برخوردار است؟

زیتون یک میوه درختی بسیار پرخاصیت است که روش نگهداری خاصی دارد. اگر تجربه داشته باشید و زیتون را مستقیما از روی درخت مصرف کنید، طعم تلخی دارد تا حدی که قابل خوردن نیست. روش نگهداری زیتون در طعم و مانگاری آن تاثیر بسزایی دارد. کارخانه‌ها از اصول در نگهداری استفاده می‌کنند که قوطی زیتون پس از ماه‌ها همچنان طعم خوب خود را حفظ می‌کند.

 

خواندن این مقاله به چه افرادی توصیه می‌شود؟

  1. افرادی که در خانه به دنبال آسان‌ترین و راحت‌ترین روش نگهداری زیتون می‌گردند.
  2. خانم‌هایی که می‌خواهند مدت زیادی از زیتون نگهداری کنند بدون اینکه طعم و مزه آن تغییر کند.

زیتون را در چه محفظه‌ای نگهداری کنیم؟

اگر می‌خواهید در منزل از زیتون نگهداری کنید درون یک ظرف یا یا قوطی مقداری آب بریزید. زیتون‌ها را درون محفظه قرار دهید، به طوری که روی آن کاملا با آب پوشیده شده باشد. سپس حدود یک قاشق مربا خوری نمک داخل ظرف اضافه کنید و آن را هم بزنید تا در آب به خوبی حل شود. روش نگهداری زیتون کار مشکلی نیست، فقط کافیست مقداری دقت به خرج دهید.

شاید برای شما جالب باشد بدانید هنگامی که زیتون سبز و زیتون سیاه را در آب نمک قرار می‌دهید، تلخی آن نیز تا حدودی از بین می‌رود.

توجه کنید که حتما درب محفظه را محکم ببندید و ظرف بدون در انتخاب نکنید. برای راحتی کار می‌توانید از شیشه‌های زیتون ماه راد که قبلا خریداری کردید، استفاده کنید.

آیا نیاز است زیتون در یخچال نگهداری شود؟

اغلب افراد پس از خریداری زیتون، برای مراقبت آن را در یخچال نگهداری می‌کنند. حتی گفته شده روی شیشه برخی برندها به عنوان روش نگهداری زیتون، لفظ «لطفا در یخچال نگهداری شود» را به کار برده‌اند.

نکته‌ای که مطرح کردن ان مهم است، محافظت از زیتون در آب و هوای سرد است تا خراب نشود. برخی کارشناسان نیز توصیه کرده‌اند که در ظرفی که زیتون را قرار می‌دهید، چند قطره سرکه برای ماندگاری بیشتر اضافه کنید.

بهتر است آب نمکی که زیتون در آن نگهداری می‌شود هر چند وقت یک بار عوض کنیم؟

این مورد بسته به مدت زمان نگهداری که برای آن مد نظر گرفتید دارد. مثلا اگر قصد روش نگهداری زیتون به مدت چند هفته را دارید می‌توانید هر هفته یا هر دو هفته آب نمک را تغییر دهید اما اگر حجم زیتون‌ها بالا است و قرار است زیتون‌ها چند ماهی مهمان خانه‌های شما باشند، هر روز آب و نمک محتوای ظرف را تعویض کنید.

 

نکته، نکته، نکته!

زیتونی که درون شیشه‌ی استاندارد از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید نیازی به درست کردن آب نمک برای نگهداری ندارد. کارخانه‌ها و درصد ترکیب خاصی که در ان ماندگاری زیتون به حداکثر می‌رسد، رسیده‌اند. زیتون ماه راد نیز از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. پس انتخاب زیتون ماه راد برای محافظت روش خوشمزه و آسانی است.

آسان ماه‌رادی باش

برند ماه راد در فروشگاه‌های معتبر کشور قابل خریداری است. ما با داشتن نیروهای متخصص، روش نگهداری زیتون را به بهترین روش کشف کرده‌ایم و در کنار این مسئله برای سلامتی شما ارزش بسیاری قائل هستیم. قطعا با یکبار خریداری از زیتون ماه راد مشتری دائم ما خواهید شد.